Som Comunitat Impulsa

Revela’t celebra el Photobook Day l’1 d’octubre a Vilassar de Dalt

Revela't celebra el seu desè aniversari l'1 d'octubre a Vilassar de Dalt amb una programació dedicada al sector del fotollibre amb música, foodtrucks, conferències i molt més.

Torna la 29a edició de l’Alternativa del 18 de novembre al 4 de desembre

El Festival de Cinema Independent de Barcelona, que promou la independència creativa de l'autor, se celebra entre el 18 de novembre i el 4 de desembre al CCCB, el MACBA, la Filmoteca de Catalunya, el cine cooperatiu Zumzeig i el cinema Maldà.

Més informació

Torna la 6a edició del Festival Internacional de Fotografia InCadaqués fins al 9 d’octubre

InCadaqués és una trobada fotogràfica internacional que se celebra entre el 30 de setembre i el 9 d'octubre. Col·leccionistes i artistes es troben als bars, galeries d'art, restaurants i monuments del poble costaner de Cadaqués per intercanviar i reflexionar sobre l'art.

“Desconcerto” d’Orthemis Orquestra al Teatre Condal a partir del 9 d’octubre

Guanyador de quatre premis internacionals, "Desconcerto" és el segon projecte d'Orthemis Orquestra que es podrà veure al Teatre Condal només durant cinc dates seleccionades: 9/10, 16/10, 23/10, 30/10 i 1/11.

Arxipèlag 2022 de Dones Visuals: Convocatòria oberta fins al 17 d’octubre

Arxipèlag 2022 busca artistes i cineastes que vulguin homenatjar a directores inspiradores a partir de la creació d'una peça artística que estableixi un diàleg cinematogràfic i reivindiqui els espais cinèfils.

Més informació

Africa Moment participa en la 34a edició del Mercat de Música Viva de Vic el 16 de setembre

Africa Moment és la primera trobada internacional d'arts escèniques de l'Àfrica contemporània creada a Espanya. El 16 de setembre a les 22.15 h a l'auditori Atlàntida de Vic, Betina Quest oferirà un concert exclusiu en el marc de la 34a edición del Mercat de Música Viva.

3a edició de la #ConvoNadine22: convocatòria oberta fins al 30 de setembre

La Fundació Nadine aposta per fomentar l'estabilitat laboral i el benestar emocional entre els artistes joves a través de la #ConvoNadine2022. Se seleccionaran 6 projectes que generen impacte social o ambiental, amb una inversió de fins a 12.000€/ projecte i un Programa d'incubació artística de sis mesos.

Més informació

Torna la 8a edició del Barcelona Gallery Weekend del 15 al 18 de setembre de 2022

Barcelona Gallery Weekend és un esdeveniment anual que reuneix 32 galeries d'art, 60 artistes i col·leccionistes a la capital catalana. Podeu consultar tota la programació i les ubicacions a la seva pàgina web.

Més informació

Últims dies per inscriure’s al viatge cultural de l’Associació per a l’Estudi del Moble als Països Baixos

L'Associació per a l'Estudi del Moble organitza del 29 de setembre a l'1 d'octubre de 2022 un viatge cultural per descobrir el patrimoni i el col·leccionisme d'art dels Països Baixos amb diferents visites a equipaments culturals del país de la mà de Hans Piena, conservador i expert en mobiliari i Mónica Piera, directora del projecte Fusta Moble Sostenibilitat.

Més informació

Convocatòria oberta – Beques Fundació Güell: arts visuals, música i recerca en l’estudi de la música

Les beques de la Fundació Güell volen ser un estímul per als joves en el perfeccionament de la tècnica i en l’aprofundiment per a la investigació.
Comprenen tres àmbits: arts visuals, música, recerca en l'estudi de les arts.
Cada beca té una remuneració econòmica de 4.000€. El termini d'inscripció d’enguany està obert fins al 18 de setembre de 2022.

Concert de La Monde Flameca. 31 de juliol al 60è Festival de Porta Ferrada

El duet de folk mediterrani Isabel Vinardell & Isabelle Laudenbach porten el repertori del seu nou disc, Diëresis, al 60è Festival de Porta Ferrada, en el marc del cicle Delicatessen que es programa a la sala Las Vegas de Sant Feliu de Guíxols.

Més informació

Presentació de la publicació “El moble, també qüestió de dones” de l’Associació per a l’Estudi del Moble. 13 de juliol a les 18.30 h a la Biblioteca Francesca Bonnemaison

Amb motiu de la celebració de l’activitat El moble, també qüestió de dones, que va tenir lloc entre el 30 de juny i el 2 de juliol del 2021, es presenta la publicació monogràfica, que inclou els articles elaborats pels conferenciants de la jornada. Durant la presentació, es conversarà amb alguns dels autors. En finalitzar l’activitat s’entregarà la publicació als assistents a la jornada de 2021 i es posarà a la venda per a qui desitgi adquirir-la. La publicació ha estat coeditada per l’Associació per a l’Estudi del Moble i el Museu del Disseny de Barcelona.

Més informació

VII Jornada Internacional Educació i Titelles al Museu Internacional del Titella a Catalunya – 11 de juliol

En aquesta jornada, els conferenciants internacionals parlaran dels titelles com a recurs per gestionar les emocions post-pandèmiques i les que genera la guerra.

Més informació

El 9 de juliol torna a Bellestar (Alt Urgell) Els Set Inferns, el Festival de Jazz Folk del Pirineu

Els Set Inferns tindrà lloc el dissabte 9 de Juliol de 2022. Bellestar s’omplirà d’artistes, amants de la música i la dansa, i entusiastes del jazz i el folk. El públic tindrà diferents canals de participació, des d’una implicació directa a través del tallers de format reduït, la interacció a través dels tallers i concerts de danses i de concerts de diferents estils musicals.

Més informació

Jornada de presentació de les subvencions NGEU per ampliar l’oferta cultural en àrees no urbanes – 29 JUNY

El Departament de Cultura organitza el pròxim dimecres 29 de juny una jornada de presentació de la convocatòria de subvencions per ampliar i diversificar l’oferta cultural en àrees no urbanes amb càrrec als Fons Next Generation UE. Va especialment adreçada al tercer sector cultural i al sector públic del Departament de Cultura. El format serà virtual a través d’una retransmissió en directe al canal de YouTube del Departament.

Més informació

Cinema Lliure torna les nits d’estiu del 29 de juny a l’11 d’agost a les platges de Catalunya

El millor cinema a les nits d'estiu torna a la platja! La 11a edició de Cinema Lliure a la platja se celebrarà del 29 de juny a l'11 d'agost a les platges de la Barceloneta, El Prat, Sitges, Vilanova i la Geltrú, Palamós i Tossa de Mar. Podeu consultar tota la programació a la seva pàgina web.

Més informació

Nova edició del FAD Forum el 17 de juny: descompte exclusiu per a la Comunitat IMPULSA

El FAD Forum (Foment de les Arts i el Disseny) és una jornada de xerrades i masterclasses sobre Intel·ligència Artificial de l'escena creativa actual. Els projectes de la #ComunitatIMPULSA disposeu d'un 20% de descompte. Si hi esteu interessats, poseu-vos en contacte amb comunicacio@fundaciocatalunyacultura.cat

Residència Africa Moment: Convocatòria oberta fins al 12 de juny

Africa Moment ha obert la convocatòria de residència AM22 per a 2 artistes iberoamericans especialitzats en afrodescendència i pobles originaris. Tens fins al 12 de juny per enviar la teva candidatura al correu electrònic: produccion@africamoment.org

Més informació

REAL-IN Barcelona – Laboratori creatiu i Convenció professional d’ESPRONCEDA Center of Art & Culture, el 25 i 26 de maig

REAL-IN Barcelona s'enfoca en la innovació dels festivals de música i organitza el dia 25 de maig un Laboratori creatiu, de 16 h-18 h, i el dia 26 una Convenció, d'11 h-18 h seguits d'un concert/experiència de la mà del grup Verlatour, grup artístic en residència, els dos dies. Cal inscripció prèvia.

Bridge 48 celebra el seu primer festival de música el diumenge 28 de maig

La productora musical Bridge 48 celebra el seu primer festival de música amb 10 hores d'activitats molt variades com food trucks; mostres d'art; moda; experiències immersives; performances, etc. L'esdeveniment tindrà lloc el diumenge, 28 de maig, a l'espai Utopia 126 del Poblenou.

Més informació

Beques Leonardo a Investigadors i Creadors Culturals de la Fundación BBVA: Convocatòria oberta fins al 28 de juny

Les beques Leonardo de la Fundación BBVA volen donar suport a 55 projectes d'investigadors i creadors culturals en una fase intermèdia, entre 30 i 45 anys, i amb una producció científica, tecnològica o cultural innovadora.

Més informació

Taula rodona “Inversors i startups, una mirada a les oportunitats del sector del videojoc a Catalunya” el dimarts 17 de maig

Si t'interessa el sector dels videojocs, no et pots perdre l'esmorzar de finançament amb tres fundadors d'start-ups que debatran sobre els orígens del gaming a Catalunya, la situació actual i les potencialitats de futur.

Més informació

Open House Barcelona participa en el “Model. Festival d’arquitectures” del 5 al 15 de maig

- Dijous, 5 de maig, a les 18h a la llibreria La Capell del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya amb el llançament de "Radiomedia Arquitectura".
- Dissabte, 7 de maig, a les 18h a Casa Seat amb "Música per Arquitectura".
- Del 9 al 15 de maig, tindreu l'oportunitat de descobrir llocs sorprenents amb "Espais Ocults".

Artistic Consultancies de DocsBarcelona: convocatòria oberta fins al 12 de maig

DocsBarcelona ofereix consultories en línea per a projectes audiovisuals que es troben en la primera fase d'edició (rough cut). L'objectiu és mostrar la feina a experts internacionals que puguin ajudar a millorar el resultat final de la pel·lícula.

Art For Change de Fundació la Caixa: Convocatòria oberta fins al 31 de maig

"ArtForChange" fomenta projectes liderats per a col·lectius en situació de vulnerabilitat amb l’objectiu d’afavorir una transformació social. Ofereixen un ajut no superior a 25.000 € (no pot superar el 75% del cost total del projecte).

Call for Startups CM Málaga: Convocatòria oberta fins al 4 de maig

Culture & Museums International Tech Forum ha posat en marxa la iniciativa "Call for startups" amb l'objectiu de reconèixer les solucions que aporten les respecte la digitalització de la cultura.

Exposició “Cucacaia” de la Destil·leria fins al 7 de maig

Exposició homenatge a l'artista Margarita Feixas, dissenyadora i creadora artística. Apropeu-vos fins al 7 de maig a la seu de la Destil·leria de Mataró!

Més informació

Workshop becat Fundació Èpica de la Fura dels Baus: Convocatòria oberta fins al 30 d’abril

Supervivència vs Resiliència és un workshop reflexiu, diruptiu i innovador destinat a artistes, científics i tecnòlegs. El projecte becat i presencial tindrà lloc entre el 30 de maig i l'11 de juny a la seu de Badalona.

Més informació

Residència artística Corralito x TNT 2022: Convocatòria oberta fins al 26 d’abril

El Corralito, Centre de Creació Artística de Terrassa, conjuntament amb el Festival TNT, Terrassa Noves Tendències, han obert la convocatòria de residències artístiques per a tres artistes contemporanis individuals o col·lectius de qualsevol disciplina artística, excepte escultura i música, durant un període de dos mesos.

II Premis Els Temps de les Arts: Convocatòria oberta fins al 30 de juny

El Temps de les Arts és un portal digital que premia el valor artístic i patrimonial i la transformació social de projectes culturals impulsats durant 2021-2022 en tots els territoris de parla catalana.

Més informació

Subvenció Districte Cultural de l’Ajuntament d’Hospitalet: Convocatòria oberta fins al 26 d’abril

Sol·licitud de subvencions generals i puntuals per a persones físiques i entitas que desenvolupin programes, projectes i activitats en el marc del districte cultural.

Més informació

Tiina, nou programa d’inversió d’impacte de la Fundación Carasso i Ship2B: Convocatòria oberta fins l’1 de maig

Tiina és un programa innovador que té com a objectiu preparar i financiar projectes, empreses o start-ups que promoguin la transformació social a través de l'alimentació sostenible i l'art ciutadà. La dotació econòmica és de 200.000 euros.

Més informació

Cultura i Conflicte guanya Millor Dramatúrgia/Adaptació als Premis de la Crítica

Anna Maria Ricart, membre de l'equip de Cultura i Conflicte, s'ha endut el guardó a Millor Dramatúrgia/Adaptació als Premis de la Crítica per "Encara hi ha algú al bosc".

Més informació

El diari Núvol celebra el seu desè aniversari

Núvol, el diari digital de cultura en català, ha fet 10 anys. L'equip s'ha marcat el repte d'arribar als 1.000 subscriptors. Consulta les tarifes a l'enllaç de sota!

Més informació

2a edició residències de creació Teatre Nu: Convocatòria oberta fins al 4 d’abril

El Teatre Nu és una companyia de teatre centrada en la creació artística, la programació, la pedagogia i la recerca. Fins al 4 d'abril, està oberta la segona convocatòria de residències de creació per a artistes i creadors que tinguin algun projecte entre mans.

Més informació

Vota Muom en els Premis de la Música Independent (MIN)

Muom és un grup vocal que s'especialitza en el cant d'harmònics i experiències immersives. El seu nou disc "Terra", editat per Microscopi, ha estat nominat en els Premis de la Música Independent (MIN). Vota'ls a l'enllaç de sota!

Crida a l’acció Dones Visuals: Convocatòria oberta fins al 28 de març

Des de Dones Visuals impulsen iniciatives de visibilitat i lideratge de dones en el sector audiovisual. Actualment tenen dues convocatòries obertes "AccióProducció" i "AccióCurts", uns programes d'assessorament i formació per projectes audiovisuals en fase d'escriptura o desenvolupament. Teniu fins al 28 de març per enviar la vostra candidatura!

Taller de creació fotogràfica Cinema en curs: inscripcions fins al 14 de març

Si tens entre 15 i 19 anys, Cinema en Curs t'ofereix un curs gratuït de tres mesos sobre creació fotogràfica "Mira, fotografia, exposa!" als centres cívics dels barris de Ciutat Vella, Nou Barris i Sant Martí. Teniu temps per inscriure-us fins al 14 de març!

Mironins, Premi Gaudí a la millor pel·lícula d’animació

Mironins és un projecte transmèdia que té com a protagonistes tres gotes dels quadres de Joan Miró. Els Premis Gaudí, uns guardons que demostren el talent del sector audiovisual català.

Més informació

Els Tallers Immensiva ja són una realitat gràcies a Espronceda, BBVA i Fundació Antigues Caixes Catalanes

Aquests tallers, que tindran lloc durant tot el mes de març, tenen l’objectiu de fomentar l’accés a nous llenguatges artístics entre joves estudiants i artistes de centres d’educació secundària i les universitats de Barcelona.

Més informació

11a edició residències creatives Eufònic: Convocatòria oberta fins al 30 de març

Eufònic és un festival d'arts visuals i sonores de les Terres de l'Ebre. La convocatòria de la 11a edició, que tanca el 30 de març, pretén donar suport i impulsar la creació artística. Els resultats es mostraran en el marc del festival que tindrà lloc del 25 al 28 d'agost a espais naturals de la zona de l'Ebre.

Més informació

Pallapupas forma part del ClowNexus, un projecte europeu destinat a persones amb demència i trastorn de l’aspectre autista

Pallapupas, associació de pallassos d'hospital, forma part del ClownNexus, una iniciativa de vuit entitats europees que vol apropar disciplines artístiques a gent gran amb demència i nens amb transtorn de l'espectre autista (TEA).

Més informació

Residència de Creació i d’Experimentació Fotogràfica Revela’t: Convocatòria oberta fins al 25 d’abril

Festival Revela't és el primer festival dedicat a la fotografia analògica. De l'11 al 18 de setembre tindrà lloc la Residència de Creació i d'Experimentació Fotogràfica, una setmana d'immersió amb altres fotògrafs internacionals. Podeu enviar la vostra candidatura fins al 25 d'abril!

Comunicació Gràfica Art Nou 2022: Procés de selecció obert fins al 27 de febrer

Art Nou és un esdeveniment d'art emergent organitzat per Art Barcelona (Associació de Galeries) que se celebra entre l'1 de juliol i el 3 de setembre a Barcelona i Hospitalet de Llobregat. Han obert, fins al 27 de febrer, un procés de selecció per buscar un dissenyador menor de 35 anys que realitzi la comunicació gràfica de la 11a edició.

Més informació

Publicació del fotollibre “BRIANS: mujeres invisibles” de Fundació Setba el 9 de març

Una iniciativa del projecte Traspassant l'objectiu que reivindica la fotografia com a eina d’empoderament per a dones internes en centres penitenciaris de Catalunya.

Tallers pedagògics Festival Mixtur: Convocatòria oberta fins al 31 de març

El Festival Mixtur de nova creació sonora ha obert la convocatòria dels seus Workshops 2022 que tindran lloc a l'octubre amb artistes reconeguts a nivell internacional. Les temàtiques dels tallers són composició i experimentació sonora, improvisació i interpretació. La data límit per presentar les candidatures és el 31 de març.

8a edició Barcelona Gallery Weekend: Convocatòria oberta fins al 4 de març

Barcelona Galery Weekend és un esdeveniment anual que reuneix galeries d'art i col·leccionistes. Enguany, la vuitena edició se celebrarà entre el 15 i el 18 de setembre. Podeu consultar les bases de la convocatòria a la seva pàgina web. Teniu fins al 4 de març per enviar la vostra candidatura!

12a edició Premis Setba 2022: Convocatòria oberta fins al 27 de maig

Fundació Setba és una entitat que genera espais d’inclusió social a través de la cultura. D'entre les múltiples iniciatives, actualment tenen oberta la convocatòria de la 12a edició del certamen de pintura per a artistes amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament que siguin residents a Catalunya.

4a edició Campus DocsBarcelona: Convocatòria oberta fins al 24 de febrer

DocsBarcelona és un projecte que visibilitza i reivindica el món documental. La 4º edició del Campus és una formació pràctica, a través de mentories i tallers personalitzats, que busca orientar llargmetratges en desenvolupament amb l'objectiu d'internacionalitzar-los i aconseguir finançament. Teniu fins al 24 de febrer per enviar la vostra candidatura!

Exposició d’Art Singular del 16 al 19 de febrer a la Sala Parés

Art Singular és una iniciativa de la Fundació Josep Santacreu que visibilitza l'art realitzat per persones amb diversitat funcional. Del 16 al 19 de febrer, podeu visitar a la Sala Parés l'exposició del concurs de capses de xocalata de Casa Dalmases.

7a edició Gargar Festival: Convocatòria oberta fins al 18 de febrer

Gargar Festival de Murals i Art Rural, guanyador del Premi IMPULSA CULTURA 2020, és una iniciativa que reivindica la vida de pagès. Enguany, el festival, ubicat a Penelles, se celebrarà entre el 29 d'abril i l'1 de maig. El termini per presentar les candidatures (pintors, il·lustradors, artistes, muralistes...) estarà obert fins al 18 de febrer.