La Nit de l'Empresa i la Cultura

LA NIT DE L’EMPRESA I LA CULTURA ES VA CELEBRAR EL PASSAT 17 D’OCTUBRE AL TEATRE ROMEA

• En aquest acte es van lliurar el Premi IMPULSA CULTURA i el Premi EMPRESA CULTURA 2023, que atorga la Fundació
  • Com a novetat, en el mateix esdeveniment es van entregar els Premis a la Cultura, dos guardons d’entitats col·laboradores de la Fundació: el Premi The New Barcelona Post i el Premi Barcelona Global

_____________________________________________________________________________________

La Nit de l’Empresa i la Cultura, que es va celebrar el 17 d’octubre al Teatre Romea, va acollir el lliurament del Premi IMPULSA CULTURA 2023, dotat amb 10.000 €. El projecte guanyador va ser escollit per un jurat d’experts de renom de l’àmbit de la cultura i l’empresa. La resta dels finalistes del Premi IMPULSA CULTURA van rebre guardons en espècies. El conductor de l’esdeveniment va ser Borja Nicolau, còmic i comunicador.

PROGRAMA

Els 10 projectes que van passar a la tercera fase del Programa, no únicament van exposar les seves iniciatives a La Nit de l’Empresa i la Cultura, sinó que també ho van fer en un acte previ que es va celebrar el 3 d’octubre al Reial Cercle Artístic de Barcelona. Els dos esdeveniments tenien com a objectiu fomentar sinergies entre els projectes finalistes i les empreses convidades, entre elles, les que formen part del Patronat i del Consell de Mecenatge de la Fundació.

El Comitè d’Avaluació del Programa IMPULSA CULTURA 2023 (PIC 2023), integrat per professionals experts en el sector cultural i empresarial, va seleccionar els 10 finalistes del Programa, que van optar al guardó:

Els 10 projectes finalistes:

Drap-Art

Festivals de Terres de l’Ebre

Guzzu

Ha! Ha! Ha! Un taller de cinema per desmuntar tòpics

KminArt

La bellesa de transcendir

Legiland

Llums a l’ombra

Nexart Percussion

Stop Violències (Artistes Pedagogs)

Els projectes que no van ser seleccionats com a finalistes es van sumar a la Comunitat IMPULSA de la Fundació.

Premis a la Cultura

Per primera vegada, en el mateix esdeveniment, es van atorgar dos premis d’entitats col·laboradores de la Fundació amb l’objectiu d’impulsar el sector cultural a Catalunya.

The New Barcelona Post

The New Barcelona Post va atorgar a un dels projectes finalistes del Programa IMPULSA CULTURA 2023 un premi valorat en 10.000 euros. Aquest mitjà es va voler sumar a La Nit de l’Empresa i la Cultura reconeixent aquells projectes empresarials de nova creació que havien sorgit en l’àmbit cultural a la capital catalana i que incorporaven un model de negoci innovador o basat en l’aplicació de les noves tecnologies.

El premi de The New Barcelona Post va consistir en el disseny d’una estratègia comunicativa de difusió del projecte guardonat amb actuacions específiques a través dels seus canals. Entre altres accions, el mitjà va planificar la publicació d’entrevistes, reportatges, articles d’opinió i accions dels responsables del projecte.

Barcelona Global

Barcelona Global va participar com a entitat que apostava pel talent cultural de la ciutat, amb la voluntat de dinamitzar projectes ‘made in Barcelona’ i fomentar l’engagement entre el talent internacional que hi viu i hi treballa i l’activitat cultural de la ciutat.

El premi de Barcelona Global va consistir en el disseny d’una línia d’actuació pilot amb un projecte cultural de la Comunitat IMPULSA de la Fundació.

La Nit de l’Empresa i la Cultura va acollir també el lliurament del Premi EMPRESA CULTURA, un guardó dedicat al reconeixement d’empreses que destaquen pel seu compromís i la seva contribució en el foment i suport de la cultura en l’àmbit de Catalunya. L’empresa guanyadora va ser escollida per un jurat d’experts en l’àmbit de l’empresa i la cultura, destacant el seu projecte per la seva capacitat transformadora, el seu grau d’impacte, la seva innovació i singularitat, entre altres, tant a en l’àmbit del seu propi personal com del seu entorn.

Les aportacions clau del Programa IMPULSA CULTURA

•  Formació i assessorament en àmbits essencials per a la consolidació dels projectes: empresarial, cultural, comunicatiu, etc.
  •  72 hores de formació presencial i virtual.
  •  Col·laboració de més de 40 professionals experts en diferents matèries, que participen al llarg de les quatre fases.
  • Premis en metàl·lic i en espècies per als finalistes.
  • Oportunitat d’atraure l’interès empresarial i d’entitats públiques per potenciar aliances de col·laboració, així com fomentar sinergies entre el sector cultural.
  • Visibilitat dels projectes a través dels canals corporatius de la Fundació i  d’altres canals externs.
  • Integració dels participants en la Comunitat IMPULSA (formada per una xarxa de  220 projectes), que dona la possibilitat d’assistir a les trobades organitzades per la Fundació.

Quines fases va tenir el Programa?

El Programa, es va iniciar el 14 de març i va continuar fins al 30 de novembre. Un Comitè d’Avaluació va seleccionar en cada fase els projectes que hi participaven.

– 1a fase: Formació col·lectiva virtual.

– 2a fase: Jornades IMPULSA.

– 3a fase: Preparació i presentació pública per la Nit de l’Empresa i la Cultura.

– 4a fase: Programa de mentories.

GALA IMPULSA CULTURA 2022