Programa IMPULSA CULTURA

EN MARXA EL PROGRAMA IMPULSA CULTURA 2024

El Programa té l’objectiu de millorar la gestió i sostenibilitat de projectes culturals amb seu o activitat a Catalunya

Un jurat d’experts seleccionarà entre els 5 finalistes el projecte guardonat amb el Premi IMPULSA CULTURA, dotat amb 10.000 euros

_____________________________________________________________________________________

El Programa IMPULSA CULTURA 2024 (PIC 2024) és un programa anual gratuït de formació, mentoria i acceleració que proporciona als participants recursos per ajudar-los a revisar, analitzar i millorar aspectes fonamentals dels seus projectes culturals.

El Programa, que s’estructura en tres fases, ha començat el 5 de març i finalitzarà el 13 de desembre de 2024.

Premi IMPULSA CULTURA 2024

Entre tots els participants de la primera fase, el Comitè d’Avaluació ha seleccionat els 10 projectes finalistes que optaran al Premi IMPULSA CULTURA 2024, amb una dotació econòmica de 10.000 euros. El guardó es lliurarà a “La Nit de l’Empresa i la Cultura”, que tindrà lloc el 22 d’octubre.

Els 10 projectes participaran en la segona fase del Programa que consistirà en mentories personalitzades, guiades per professionals amb una extensa experiència en diversos àmbits. El pròxim 10 de juliol faran una presentació pública al Demo Day i en aquest acte, el jurat del guardó n’escollirà els 5 projectes finalistes.

Què aporta el Programa als projectes culturals?

• Formació i assessorament en àmbits essencials per a la consolidació dels projectes: empresarial, cultural, comunicatiu, etc.
  • Formació i/o acompanyament a càrrec de prop de 40 professionals experts en diferents matèries, que participen al llarg de les tres fases.
  • Aproximadament 300 hores de formació presencial i virtual.
  • Premis en metàl·lic i en espècies per als finalistes.
  • Oportunitat d’atraure l’interès empresarial i d’entitats públiques per potenciar aliances de col·laboració, així com fomentar sinergies entre el sector cultural.
  • Visibilitat dels projectes a través dels canals corporatius de la Fundació i d’actes amb una assistència elevada de públic de l’àmbit cultural i empresarial, i un destacat impacte mediàtic.
  • Integració dels participants en la Comunitat IMPULSA (formada per una xarxa de 255 projectes culturals).

Jesús Hernán, director de Legiland, guanyador del Premi IMPULSA CULTURA 2023

“Ens ha ajudat a posar en ordre el projecte, gràcies a formacions teòriques i pràctiques en diferents àrees com negoci, màrqueting, finançament o impacte social. Ha sigut fonamental per redefinir el nostre discurs i comunicar de manera més clara i directe la proposta de valor.

També ha sigut interessant i útil treballar amb altres projectes i emprenedors culturals amb qui compartir experiències. Ja no ens sentim tan sols”.

Xènia Gaya, directora de Festivals Terres de l’Ebre, menció especial del Premi IMPULSA CULTURA 2023

“El que valorem més del Programa és el procés i l’aprenentatge, i la possibilitat de formar part de la Comunitat IMPULSA.

En destacaria l’oportunitat de conèixer eines, recursos i professionals que reafirmen la dignificació de la professió i del sector. La cultura és un sector d’impacte econòmic i social que hem de valorar per aconseguir la sostenibilitat dels projectes i els seus professionals”.

Ainhoa Grandes, membre del jurat del Premi IMPULSA CULTURA 2023

“Hem tingut l’oportunitat de conèixer projectes increïbles, d’emprenedors valents que venen del món de la cultura i que volen tenir un impacte real a la societat. Són projectes apassionants que tenen capacitat de convertir-se en empreses i de crear un impacte econòmic”.