Maite Esteve al debat The New Barcelona – Moments Estel·lars: “Hem de posar en valor la cultura, perquè és el que fa que siguis qui ets i com ets”

06/09/2022

La col·laboració publicoprivada com a motor del dinamisme del sector cultural de Barcelona ha estat el tema central del debat organitzat per The New Barcelona Post (TheNBP) que ha tingut lloc a CASA SEAT i que ha comptat amb la participació de la directora de la Fundació, Maite Esteve, i del president del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), Joan Oliveras. La conversa, conduïda pel periodista Toni Aira, forma part del cicle The New Barcelona – Moments Estel·lars i es pot recuperar a Spotify i a les principals plataformes de podcast, així com al canal de Youtube de TheNBP. Aquest cicle de debat té el suport de Must Media GroupCASA SEAT i Barcelona Global.

Maite Esteve i Joan Oliveras han coincidit en posar en relleu l’impacte positiu que genera el binomi empresa i cultura per a la societat, en reclamar una nova Llei de Mecenatge a Espanya que posi les bases per potenciar el sector cultural, i en advocar perquè la cultura sigui una estratègia de tots els partits polítics.

Què han dit els participants?

Maite Esteve, directora de la Fundació Catalunya Cultura

“Hem de posar en valor la cultura, perquè és el que fa que siguis qui ets i com ets”.

“La cultura sempre té uns intangibles i el retorn és a llarg termini, llavors apostar per la cultura costa, però les noves generacions tenen una altra manera de viure i volen que aquella empresa en què treballin tingui quelcom més que un benefici econòmic, i aquí és on la cultura també ha de jugar es seu paper i saber fer-se valorar”.

“La cultura ha de fer un exercici de treballar la seva sostenibilitat i utilitzar eines del món empresarial. La cultura ha de ser sostenible”.

“La cultura no té color, ha de ser una estratègia com amb l’Educació, de tots els partits; hem d’anar tots a la una”.

“Espanya necessita una Llei de Mecenatge digna en línia amb la dels països més avançats. Cal incentivar la participació de la societat en la cultura”.

Joan Oliveras, president del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC)

“Hauríem d’aconseguir intervenir en el món empresarial amb propostes que millorin directament els comptes de resultats de les companyies, i demostrar que la cultura té aquest valor. Hem de canviar la manera d’enfocar les coses”.

“Estem en un marc en què la cultura ha perdut el protagonisme en el patrocini. Avui, el patrocini en el món de la cultura és molt escàs i molt difícil d’assolir”.

“Hauríem de demostrar que la cultura és capaç de millorar els comptes de resultats d’una empresa”.

“Hem de pensar que Catalunya té una xarxa de museus organitzada molt important. Hem de tenir una visió més global i, per fer això, necessitem més recursos”.

“En un món tan complex com l’actual, la cultura pot acabar sent un element d’equilibri determinant”.

Treballem conjuntament amb The NBP per impulsar l’ecosistema cultural

La participació de Maite Esteve en aquest acte s’emmarca en el conveni de col·laboració que la Fundació ha signat amb TNBP, un mitjà digital fundat el 2020 amb l’objectiu de difondre notícies positives sobre Catalunya i de reforçar la marca Barcelona amb informacions de l’àmbit cultural, social i empresarial.

L’acord signat recull actuacions concretes i vol potenciar la col·laboració i el treball conjunt entre les dues entitats per promocionar el sector cultural, i enfortir la creativitat i el talent com a via de cohesió i benestar social.

Amb aquest conveni, la Fundació ha subscrit un total de 22 aliances amb altres institucions i empreses  amb qui comparteix activitats i projectes d’interès comú per contribuir a fer que Catalunya sigui una comunitat culturalment forta, amb un teixit creatiu potent i competitiu.

Guillem Carol, editor de The New Barcelona Post, i Maite Esteve, directora de la Fundació Catalunya Cultura.