La Fundació Catalunya Cultura atorga el Premi Empresa Cultura 2021 a la companyia Marc Martí

15/02/2022

L’empresa Marc Martí ha estat la guanyadora del Premi Empresa Cultura 2021 que atorga la Fundació Catalunya Cultura. Aquesta distinció té l’objectiu de promoure i visibilitzar les empreses que destaquin pel seu compromís i la seva contribució en el foment i suport de la cultura a Catalunya.

El jurat del guardó, que enguany l’han integrat Miquel Molins (Fundació Banc de Sabadell), Ana Vallés (Grup Sorigué), Georgina Ferri (Diari Ara), Mahala Alzamora (Mahala Comunicación) i Lluís Coromina (Grup AgriEnergia, guanyador del Premi Empresa Cultura 2020), ha valorat especialment de l’empresa Marc Martí “el seu programa de mecenatge i patrocini, i la seva voluntat de col·laborar i trobar sinergies amb institucions culturals en un moment tan necessari”.

El lliurament del premi ha tingut lloc a la seu de Marc Martí de l’Hospitalet i ha anat a càrrec del President d’Honor de la Fundació, Enric Crous, i del President Executiu, Eloi Planes, que han estat acompanyats de la directora, Maite Esteve, i de part de l’equip de l’entitat.

Marc Martí, fundador i CEO de l’empresa del mateix nom, ha destacat que aquest reconeixement suposa “una satisfacció perquè fa molts anys que col·laborem amb projectes culturals” i ha afegit: “Ha estat una satisfacció no només per a mi sinó per a tot l’equip; som 81 persones que constantment estem treballant en el món de la cultura, no tan sols en exposicions o edicions pròpies sinó també en teatres, festivals, museus, etc. Estem molt vinculats al món de la cultura de Catalunya”. A més, Marc Martí ha explicat que la filosofia de la companyia és “tornar a la societat allò que la societat et dona”.

Per la seva banda, Eloi Planes ha incidit en què “per a la Fundació Catalunya Cultura és molt important donar visibilitat a les empreses que tenen una mirada i un impacte cap al món cultural i Marc Martí n’és un exemple des de fa molts anys”. Alhora, ha reivindicat el paper de la cultura com a element transformador i integrador de la societat.

Entre les actuacions de patrocini, destaquen les que l’empresa realitza per donar suport a institucions culturals com el Teatre Nacional de Catalunya, el Festival d’Arquitectura 48H Open House Barcelona o el Poblenou Urban District. Quant a les accions per impulsar la difusió de projectes culturals, Marc Martí ha donat suport a la difusió d’iniciatives com Poesia i +, Fundació Setba, o la Fira del Llibre Antic i Modern. A més, també realitza activitats pròpies com la col·lecció privada “Marc Martí Col·lecció”; una mostra que recull suports de publicitat i arts gràfiques des del segle XIX fins al present. Actualment, aquest fons representa un dels actius privats més rellevants de Catalunya dins del seu sector.