Tornar a actualitat Notícies

La Comissió d’Hisenda del Congrés convocarà en breu la ponència per iniciar la reforma de la Llei de Mecenatge

18/10/2022

El president de la Comissió d’Hisenda i Funció Pública del Congrés dels Diputats, Eloy Suárez, es va comprometre ahir a desencallar la reforma de la Llei de Mecenatge. Ho va fer en la Jornada “La reforma de la Ley de Mecenazgo, a debate” en què vam participar juntament amb l’Asociación Española de Fundaciones i altres entitats de l’Estat. L’objectiu de la trobada, que es va celebrar al Congrés, va ser reividicar la modificació urgent de la normativa vigent i donar a conèixer les diferents maneres en què s’exerceix la filantropia i la solidaritat a la societat.

Actualment, al Parlament espanyol existeix una proposta de reforma de la llei liderada pel PDeCAT que es troba paralitzada, tot i tenir el suport de la majoria dels grups de la Cambra.

En nom de la Fundació, a la Jornada hi va participar el seu vicepresident, Xavier Gramona, que també és vicepresident del celler Gramona. En la seva intervenció, va explicar el seu testimoni per donar visibilitat al mecenatge cultural i al compromís dels donants amb la societat. “Ens permeten somiar amb aquest objectiu: que vostès empoderin els ciutadans perquè es puguin responsabilitzar, créixer com a ciutadans i dissenyar amb la tutela de vostès el país que desitgin tenir, la cultura i l’esperit al qual puguin aspirar”, va apel·lar als representants dels grups parlamentaris. A la Jornada també hi va assistir la directora de la Fundació, Maite Esteve.

L’assoliment d’un nou marc legal i fiscal de mecenatge tant a Catalunya com a l’Estat espanyol, que afavoreixi el compromís ciutadà i empresarial amb la cultura a través de la filantropia i el mecenatge, és una dels eixos d’actuació principals de la Fundació des de la seva creació. Actualment, 180 entitats integren la Plataforma pel Mecenatge que liderem i que té la finalitat d’aconseguir la reforma de l’esmentada Llei.