Tornar a actualitat Notícies

El binomi empresa i cultura, i els incentius fiscals centren un acte que organitzem amb el Col·legi Censors Jurats de Comptes de Catalunya

04/05/2023

Quins són els incentius fiscals al foment de la cultura i els beneficis de les aliances entre empresa i cultura han estat les qüestions que s’han posat sobre la taula a l’acte “Vols impactar com a empresa? Inverteix en cultura”, que hem coorganitzat amb el Col·legi de Censors Jurats de Comptes de Catalunya (CCJCC) i que ha comptat amb la participació de diversos experts.

El primer bloc de l’acte s’ha centrat en la incentivació fiscal en la inversió en en cultura, i en les novetats que incorporarà en aquest aspecte la reforma de la Llei de Mecenatge, que ha estat aprovada recentment pel Congrés dels Diputats. Els ponents que han intervingut en aquesta taula de debat, moderada pel president de la Comissió Fiscal del CCJCC, Jordi Casals, han estat: Enric Rius, soci director de Rius Consultors i censor jurat de comptes: Núria Cabré, sòcia del departament de Dret Fiscal de Garrigues; Alberto Sampablo, professor de Dret de l’Esmuc, director de la Consultora i Agència SMILE am&c i assessor fiscal en temes d’àmbit cultural de la Cambra de Comerç de Barcelona

A la segona part, la directora de la Fundació, Maite Esteve, ha moderat un debat en què han intervingut el director del Festival Itinera, Marcel Marata, i el director corporatiu general de Parlem, Ignasi Tribó, que han exposat els beneficis de les aliances que duen a terme i que exemplifiquen les sinergies entre cultura i empresa.

Maite Esteve ha destacat que “La cultura equipara i posa a tots en el mateix nivell dins l’empresa”.

Per la seva banda, Marcel Marata ha subratllat: “Les companyies amb ànima com Parlem busquen aliances amb qui compartir valors” i Ignasi Tribó ha incidit en el fet que “Proximitat i regionalitat són valors de Parlem que ens vinculen al Festival Itinera“.

Conveni de col·laboració amb el CCJCC

Coincidint amb aquest acte, la directora de la Fundació, Maite Esteve, i el president del CCJCC, Antoni Gómez, han signat un conveni de col·laboració. Segons l’acord, que té una vigència d’un any, les dues entitats treballaran conjuntament en iniciatives i estratègies amb l’objectiu d’impulsar el foment de la cultura.

Amb aquest, ja són 28 els convenis de col·laboració que la Fundació ha formalitzat amb altres empreses i institucions amb les quals comparteix objectius i línies d’actuació.