Tornar a actualitat Entrevistes

Ana Vallés: “La cultura permet crear espais de reflexió que ens ajuden a enfocar el camí a seguir”

28/06/2021

Quina visió té de la relació que es pot establir entre món empresarial i la cultura?

Una de les característiques de la societat actual és la velocitat amb la qual es produeixen els canvis, que requereixen una ràpida adaptació a tots nivells. Estem en un moment incert, ambigu i que presenta reptes molt complexos. Les empreses, en el nostre dia a dia, no tan sols hem d’estar preparades per afrontar-los, sinó que hem de donar resposta a qüestions que ens involucren com a societat, utilitzant eines diferencials. A l’hora d’enfocar aquests nous reptes, la creativitat juga un paper fonamental. El pensament creatiu ens dóna visions alternatives i disruptives i ens empeny a replantejar les preguntes per obtenir noves respostes. La cultura desenvolupa una tasca complementària a la que duem a terme des de les empreses i permet crear espais de reflexió que ens ajuden a enfocar el camí a seguir, unint mons que poden semblar allunyats. L’empresa i la cultura, per tant, han d’anar de la mà per generar coneixement i pensament crític, que són les bases per un desenvolupament sostenible. El nostre projecte PLANTA materialitza totes aquestes idees. És un exemple de retroalimentació entre dos mons complementaris, el del grup Sorigué el de la seva Fundació: l’empresa i la cultura.

Què suposa per vostè formar part del Consell de Mecenatge de la Fundació Catalunya Cultura?

Em sembla una gran oportunitat poder aportar la meva visió personal i també la nostra com a institució compromesa amb la cultura, alhora que poder aprendre de les persones que formen part d’aquest Consell, totes elles amb punts de vista complementaris. La tasca de la Fundació Catalunya Cultura és fonamental: crear sinergies entre empreses compromeses amb el retorn i la cultura i fer pedagogia mostrant els beneficis d’aquest suport a la societat, que són molt nombrosos. És un honor formar part d’aquest Consell de Mecenatge, al qual aportaré el meu granet de sorra amb il·lusió.

Què representa per l’empresa el suport a la cultura?

La Fundació Sorigué, amb una sòlida trajectòria als àmbits de la cultura i l’educació, canalitza la vocació de retorn del grup Sorigué. El suport a la cultura representa múltiples beneficis en base a la nostra experiència. Funciona com a element de cohesió entre les persones que formen la nostra companyia, al mateix temps que facilita l’orgull de pertinença a l’empresa. Més enllà d’aquest retorn en l’àmbit intern, que al nostre entendre és essencial, estem enormement satisfets de poder contribuir al desenvolupament i l’educació de diverses generacions de joves que creixen amb nosaltres i participen dels nostres projectes, els quals tenen com a missió apropar l’art contemporani a tots els públics partint de la nostra col·lecció d’art contemporani. Per altra banda, des de la nostra fundació donem suport a projectes compartits amb altres institucions, públiques i privades. Sumant esforços amplifiquem els resultats i l’impacte.