Tornar a actualitat Notícies

Resolució de la Convocatòria 2018 de La Llotja de Projectes de la f ( )

11/04/2018

El Comitè d'avaluació de La Llotja de Projectes de la f  (  ) ha resolt la convocatòria 2018 seleccionant els projectes que formaran part de la present edició. L'objectiu de la Llotja de Projectes és detectar projectes cuturals singulars, innovadors i amb una alta capacitat de generar impacte social i territorial per a capacitar-los i empoderar-los per a accedir a finaçament privat. Per la seva part, les empreses i filàntrops accedeixen a la nostra Llotja de Projectes per a trobar projectes culturals d'altíssima qualitat i gran projecció.

Els projectes seleccionats per a formar part de #LaLLotja2018 són:

Operating Theatre. Pallapupas

Arts escèniques

El teatre, l'espectacle i, sobretot, l'humor, són les eines de treball d'aquesta entitat social que es cola als hospitals i centres sanitaris de tot el territori català per a, quasi fent màgia, millorar el benestar de pacients pediàtrics, les seves mares i pares i també el personal sanitari.

Eufònic

Arts visuals

Innovador festival d'arts visuals, sonores i digitals de les Terres de l'Ebre. Amb sis edicions realitzades, Eufònic ha aconseguit ubicar al mapa internacional els creadors locals així com descobrir la singularitat de la zona a artistes i públic internacional.

25 anys Òpera de Butxaca i nova Creació

Música

Després de 25 anys promovent i fomentant de manera totalment innovadora la creació musical i operística a Barcelona i Catalunya, el projecte prepara les seves noces d'argent. L'objectiu és produir dues noves òperes amb joves compositors i llibreters. Ja compten amb la complicitat d'algunes de les institucions culturals més importants del país.

Festival Mixtur

Música

Amb l'objectiu de divulgar les noves estètiques musicals, l'any 2012 neix a Barcelona aquest singular festival de músiques de recerca i creació interdisciplinària. En cada edició acull a més d'un centenar d'artistes amb la voluntat d'impulsar la creació, la pedagogia i la difusió de la música i l'art sonor del nostre temps.

Dones Visuals

Audiovisual

Iniciativa pionera que, a través d'un conjunt d'accions innovadores com la creació d'un directori i d'unes beques, persegueix incrementar la visibilitat, el lideratge i la presència de la dona a l'audiovisual en tot el territori i, en definitiva, fer efectiva la igualtat real d'oportunitats de gènere en el sector.

Festival El més petit de tots

Arts escèniques

Destinat als més petits, però també amb una vessant orientada al sector professional, des de fa 13 anys aquest singular festival fa arribar a tot el territori català una selecció dels millors espectacles internacionals infantils actuals. Paral·lelament, el Festival recolza i acompanya els artistes catalans en els processos de producció d?obres de qualitat per als més petits.

Dansa per a qualsevol. Barris en dansa

Dansa

Projecte comunitari en què persones de diversos territoris, de totes les edats i condicions, participen en la realització d'un espectacle de dansa contemporània que emociona i impacta en la vida dels participants i del públic. Des de fa sis anys, transformació social a través de la cultura en estat pur.

Música en vena

Música

Des de fa sis anys aquest col·lectiu de músics transforma en alleujament el sofriment de les persones als hospitals a través de la bellesa de la música en directe. Ara s'han proposat mesurar l'impacte positiu que aquesta innovadora intervenció social i cultural té des del punt de vista clínic. Una anàlisi que pot revolucionar el sector sanitari.

A Cel Obert, festival d'intervencions efímeres

Arts visuals

Festival que des de fa quatre anys converteix els patis i el espais més singulars de Tortosa en galeries d'art que mostren obres efímeres. L'objectiu és reivindicar el patrimoni arquitectònic del municipi i a la vegada convidar als visitants a reflexionar i experimentar noves percepcions.

FITT. Festival Internacional de Teatre de Tarragona, noves dramatúrgies

Arts escèniques

Des de fa quatre anys l'equip de FITT programa noves dramatúrgies d'autors i directors contemporanis de diferents procedències en espais singulars i històrics de la ciutat de Tarragona. Un Festival que ha demostrat les sinèrgies positives i úniques que sorgeixen al unir patrimoni i teatre.

B'Ars, Barcelona International Arts

Cultura digital

Amb quatre edicions celebrades, B'Ars s'ha convertit en la fira de referència dels professionals de la indústria dels efectes visuals (VFX). A més, a través d'una oferta més lúdica i mediàtica, el Festival també aconsegueix apropar a la ciutat de Barcelona a aficionats de la vessant més artística de la producció cinematogràfica i de la producció de VFX.

Mironins

Cultura digital

Amb la missió d'apropar l'art als més petits de la casa, aquest projecte de caràcter transmèdia es concreta en una aplicació de realitat augmentada, un joc interactiu i uns tallers plàstics que tenen com a protagonistes tres petites gotes de pintura que viuen en els quadres de Joan Miró. Innovació artística i pedagògica a l'abast de tots.

Biennal del paisatge

Arquitectura

Un projecte que, des de fa 10 anys, situa Barcelona com la capital internacional de l'arquitectura del paisatge a través d'una proposta d'activitats única. Una biennal que centra tots els esforços en la difusió, la visibilització i el reconeixement de projectes i creadors d'aquesta disciplina encara minoritària però amb gran capacitat d'impacte.

Dansaneu. Festival de Cultures del Pirineu

Dansa

Festival singular de dansa tradicional i música d'arrel ubicat a la Vall d'Aneu que aconsegueix posar en valor la riquesa patrimonial i natural de la zona tot combinant-la amb la creació més innovadora.

Cinema en curs

Audiovisual.

Programa que des de l'any 2005 utilitza de manera pionera el cinema com a eina pedagògica per a nens, nenes i joves d'escoles i instituts de Catalunya, Galícia, Madrid, Euskadi i ara també Argentina, Xile i Alemanya.

Enhorabona a totes i tots els seleccionats! I moltes gràcies a totes i tots els creadors que heu participat en la convocatòria d'enguany.