Tornar a Projectes Altres projectes

Projecte artístic anual: el poder dels símbols

EDICIÓ
Edició VI

PROVINCIA

TIPOLOGIA
Arts escèniquesArts literàriesArts visuals

Des del Batxillerat Artístic de les Escoles Garbí Pere Vergés s’impulsa anualment un projecte a partir del qual els alumnes aprenguin, creïn i experimentin al voltant d’un repte o situació social des d’una mirada estètica, filosòfica i artística.

1) Reflexionar (dialogar) amb el món des de les arts és doncs el principal objectiu.
2) Enriquir els pensaments de referents artístics, culturals i teories del pensament i conductes de la societat seria l’objectiu, el mètode, que garanteix el posterior procés creatiu. Aquest procés pretendrà ser únic, personal, transformador i tenir la voluntat de resoldre una problemàtica o repte social de l’actualitat.
Un element que és essencial i per tant podríem considerar-lo un objectiu propi de tot el projecte, és la total implicació dels alumnes durant tot el procés:
3) Sentir-se involucrat i assumir el repte amb motivació, autonomia i responsabilitat.
Tenint de base els objectius d’escola descrits anteriorment, neix la necessitat d’apropar-nos a una entitat cultural que permeti aquest vincle entre el que passa dins de les aules (pedagogia) i la realitat social i cultural del país.

D’una banda el repte i el plantejament educatiu i d’altra els referents artístics del MNAC és quant necessiten els alumnes per engegar el seu propi procés de transformació cultural i artística. Serviria la metàfora de “la pedra i el pal” per poder fer foc. Dos components essencials per un projecte.

Visitar projecte