Noves aliances: conveni de col·laboració amb la Federació d’Ateneus de Catalunya

07/06/2022

La Federació d’Ateneus de Catalunya (FAC) s’ha sumat a la xarxa d’entitats amb qui la Fundació Catalunya Cultura treballa conjuntament per tal de compartir accions que promoguin el talent cultural i creatiu de Catalunya. A l’acte de signatura del conveni, que ha tingut lloc a la seu de la FAC, han participat el president de l’entitat, Pep Morella, i la directora de la nostra Fundació, Maite Esteve.

La FAC, creada el 1983, agrupa actualment unes 180 associacions culturals de tot el territori a les quals ofereix assessorament i suport en àmbits diversos. Una de les principals línies d’actuació de la Federació és la d’impulsar el reconeixement, el treball en xarxa i l’intercanvi d’experiències de les entitats culturals d’arreu de Catalunya, i un dels seus valors, la difusió de la cultura catalana en totes les seves formes i disciplines. En aquest sentit, el conveni recull les coincidències en els objectius de les dues institucions i estableix unes actuacions estratègiques de col·laboració.

Convé destacar que la FAC va ser declarada entitat d’utilitat pública el 2013, com a reconeixement a la seva tasca en pro de l’interès general, i que va rebre la Creu de Sant Jordi el 2014. A més, va ser guardonada amb el Premi Nacional de Cultura l’any 2019.

Aquest acord se suma a les 20 aliances que la Fundació ha subscrit amb altres institucions i empreses amb la voluntat de compartir iniciatives que consolidin el teixit cultural de Catalunya.