“Muntem un Festival” guanya el Premi IMPULSA CULTURA i Abacus Cooperativa, el Premi EMPRESA CULTURA 2022

21/10/2022

El jurat del Premi IMPULSA CULTURA 2022 (PIC), que atorguem des de la Fundació Catalunya Cultura, ha decidit concedir el guardó al projecte “Muntem un Festival” Aquest Premi, dotat amb 10.000 euros i una obra de l’artista Musa71, reconeix un dels 10 projectes finalistes que ha participat en el Programa IMPULSA CULTURA d’enguany que hagi destacat per la seva sostenibilitat, proposta de valor, capacitat de rèplica i de teixir aliances.

El jurat també ha decidit atorgar dues mencions especials: la primera al projecte Vozes i la segona a Passengers Tales.

“Muntem un festival” és un projecte que dona l’oportunitat als adolescents d’instituts públics de participar i liderar el procés de creació i gestió de nous models culturals, establint vincles entre joves, institucions i empreses culturals”.

En concret, els membres del jurat han premiat Muntem un Festival pel seu “doble impacte, perquè estimula l’equilibri entre l’hemisferi dret i esquerre; l’emoció i l’emprenedoria, i per dedicar-se a un segment de la població desatès per l’oferta cultural en un moment de formació com a persona, i perquè està creant talent per al futur de la indústria, tant com a gestors i usuaris”.

L’acte de lliurament del guardó, que ha conduït el comunicador Òscar Dalmau, s’ha celebrat al Teatre de Sarrià en el marc de la Gala IMPULSA CULTURA 2022. Durant la cerimònia, els 10 projectes finalistes del PIC han presentat les seves iniciatives davant més d’un centenar d’assistents, principalment representants del sector empresarial.

Abacus Cooperativa guanya el Premi EMPRESA CULTURA 2022

En el transcurs de la Gala, també s’ha donat a conèixer el guanyador del Premi EMPRESA CULTURA 2022, que la Fundació atorga a una empresa que destaca pel seu compromís i la seva contribució en el foment i suport a la cultura en l’àmbit de Catalunya. La companyia que ha rebut el reconeixement ha estat Abacus Cooperativa, que el jurat ha distingit “pel seu compromís, resiliència i aposta per la proximitat en totes les seves iniciatives; per la seva capacitat de divulgació pedagògica, així com per fomentar permanentment el debat entorn de la cultura universal”.

El director general d’Abacus, Oriol Soler (dreta), rep el guardó de mans d’Ezequiel Giró, president del Grup Giró i alhora president del jurat.

A l’acte hi han assistit el secretari general del Departament de Cultura, Jordi Foz, i la directora d’Indústries Culturals, Propietat Intel·lectual i Cooperació del Ministeri de Cultura i Esport, Adriana Moscoso. També hi han intervingut el president executiu de la Fundació, Eloi Planes, i la directora, Maite Esteve.

Planes ha destacat: “Estic esperançat. Veig el món cultural en un moment de retorn i que comença a celebrar la seva recuperació” i ha insistit en la necessitat de reformar el més aviat possible la Llei de Mecenatge estatal i en què Catalunya encara té pendent una Llei de Mecenatge autonòmica. Així mateix, ha subratllat que “Cada un de nosaltres hem de sentir-nos corresponsables amb la nostra cultura i ser agents actius de la seva millora”.

Per la seva banda, Maite Esteve ha explicat que els guardons que s’han lliurat a la Gala “van ser creats per donar visibilitat a maneres de fer exemplars i són una clara aposta de la Fundació per premiar el talent i la valentia de  persones referents del món empresarial i cultural. “Dos mons que quan decideixen unir-se, transformen, perquè hi ha poques maneres tan rellevants i evidents per poder canviar i millorar la nostra societat, el nostre entorn i les comunitats on vivim i les persones amb les que convivim, que quan el potencial de l’empresa se suma a la força de la cultura” ha remarcat.

La cerimònia ha comptat amb actuacions a càrrec d’artistes vinculats a projectes de la Comunitat IMPULSA de la Fundació: Festival Itinera Parlem, Institute of the Arts Barcelona, Taller de Músics i Teatre Nu.

Moltes felicitats als guanyadors i també a tots els finalistes!

Un agraïment immens a totes les persones que heu fet possible la Gala IMPULSA CULTURA 2022!