Tornar a actualitat Entrevistes

Mahala Alzamora, membre del jurat del Premi Empresa Cultura 2021: “És fonamental donar visibilitat a les organitzacions que donen suport a la cultura”

24/01/2022

Sòcia directora i fundadora de MAHALA Communication&PR, i membre del Consell de Mecenatge de la Fundació, Mahala Alzamora és una de les cinc personalitats que hauran d’escollir la companyia guanyadora de la segona edició del Premi Empresa Cultura. Des de la Fundació convoquem aquesta distinció amb l’objectiu de reconèixer una empresa amb un programa o projecte innovador i singular que destaqui pel seu compromís amb el foment i suport a la cultura de Catalunya. Es preveu que el veredicte del jurat es faci públic el pròxim mes de febrer.

La implicació i la sensibilitat en relació amb la cultura és el segell d’identitat de l’empresa que Mahala Alzamora dirigeix i que centra la seva activitat en l’organització i la comunicació d’actes i projectes. Per aquest motiu és una gran coneixedora de com són de valuoses i fonamentals les aliances entre l’empresa la cultura per al progrés de la societat i el territori.

Com definiries l’esperit del Premi Empresa Cultura?

És un guardó molt necessari per vitalitzar i contagiar més empreses. És fonamental posar en valor i donar visibilitat a les organitzacions que donen suport a la cultura.

Mahala, tu tens una àmplia experiència comprovant els beneficis i el retorn que té la cultura per a una empresa. Com explicaries què aporta apostar per la cultura a les empreses que no la integren a la seva Responsabilitat Social Corporativa?

La cultura es un bé en si sola, no hem de transformar-la en un recurs econòmic, però necessita el seu suport perquè pugui tenir espais de llibertat i, per tant, desinteressats. El fet que les empreses s’aproximin a la cultura és el millor que els hi pot passar si es treballa conjuntament en un projecte ad hoc.

Els departaments de Recursos Humans han de desenvolupar accions específiques per a tots els treballadors que hi vulguin participar i fer-les extensives a la seves famílies. L’exemple i el compromís de la direcció de la companyia envers la cultura és la millor manera d’aprendre a estimar-la. D’altra banda, el rol actiu de les administracions públiques envers la cultura ha de permetre incentivar les empreses amb projectes publicoprivats i enfortir els lligams entre tots.