Les directores de la Fundació Antigues Caixes Catalanes i de Mahala Comunicació mentores dels projectes culturals de La Llotja 2018

24/05/2018

La directora de la Fundació Antigues Caixes Catalanes, entitat membre del nostre Patronat, Belén Latorre; i la directora de l’agència de comunicació i relacions públiques Mahala, empresa del nostre Consell de Mecenatge, Mahala Alzamora, han estat les protagonistes de les mentories en comunicació i mecenatge de les que aquest mes de maig han gaudit els 15 projectes culturals participants en La Llotja 2018 de la Fundació. Ambdues tenen un llarg recorregut professional entorn la comunicació i el mecenatge cultural i la seva experiència és de gran valor per als projectes culturals de La Llotja que s’estan preparant per accedir a finançament per part de mecenes i empreses.

Les mentories, que han tingut lloc en la darrera part de les formacions sobre comunicació impartides pel director de comunicació, màrqueting i públics del grup Focus, Pepe Zapata, han consistit en sessions d’una hora de durada en les que els projectes culturals han pogut conversar de manera distesa amb les comunicadores i preguntar-lis tots els dubtes que se’ls planteja a l’hora de cercar mecenatge i patrocini per als seus projectes.

En la primera sessió, en la que Pepe Zapata ha parlat sobre com transformar l’estratègia de comunicació en valors i adequar els relats en funció dels destinataris, Belén Latorre ha explicat la importància de crear-se una bona reputació de marca i construir relacions sòlides i sinceres amb els públics objectius per tal d’assolir, a mig i llarg termini, col·laboracions duradores amb empreses i mecenes.

Per la seva part, la intervenció de Mahala Alzamora ha tingut lloc al final de la segona sessió de Pepe Zapata, centrada en la relació i gestió de públics. La directora de l’agència de comunicació i relacions públiques ha aconsellat als creadors culturals que sempre cerquin empreses amb les que comparteixin públics, que els ofereixi propostes a mida i que es mentalitzin que no estan demanant un favor a l’empresa sinó que es tracta d’una relació win-win.

Aquestes sessions de mentoria s’enmarquen dins la primera fase, la d’acceleració, del programa d’acompanyament a projectes culturals de La Llotja 2018 de la Fundació Catalunya Cultura i són una de les maneres en les que les empreses i mecenes de la Fundació donen suport a aquests projectes que destaquen per la seva singularitat, innovació, i capacitat de transformació social i impacte en el territori.

En les properes sessions formatives els projectes comptaran amb la presència de Xavier Gramona, vicepresident de Cavas Gramona o Emili Serra, relacions públiques i comunicació a HP. Vols que la teva empresa també ofereixi mentories als projectes més singulars i innovadors del panorama cultural actual?