Tornar a actualitat Activitats

Auditori Meier (MACBA)

AMB LA PRESÈNCIA DE:

( ) Chris Carnie: President de Factory i expert en filantropia a Pallapupas

( ) Sergi Ferrer-Salat: President de la Fundació de Música Ferrer-Salat i membre del Consell de Mecenatge de la Fundació Catalunya Cultura

( ) Alexandra Mitjans: Co-Directora d’Ashoka España i Global Partnerships

( ) Lisa Hehenberger: experta en filantropia empresarial i inversió d’impacte social. Directora de l’Institut d’Emprenedoria i Professora del Dpt. de Direcció General i Estratègia a Esade

( ) Daniel Oliver: Director de Capital Cell i Vocal de l’Asociación Española de Crowdfunding (SCF)

( ) Rosa Gallego: Membre de la Junta Directiva de WINGS

La filantropia creix a escala global i sembla cada vegada més porosa, oberta i democratitzada. Sensible al context, el sector filantròpic manifesta evidències de canvi: sentim a parlar de la irrupció de la filantropia estratègica, venture philanthropy, inversió d’impacte social, emprenedoria social…

L’escenari actual aplega multitud d’actors que col·lectivament contribueixen a la diversitat i vitalitat de la filantropia. Treballen amb vocació d’impacte en el bé comú però en registres, dinàmiques i escales diferents. De la mà dels seus protagonistes, coneixerem quines són les principals tendències a Europa.

Programa:

Lloc: Auditori Meier (MACBA)

09h30 Obertura

09h35 LA REVOLUCIÓ EN LA FILANTROPIA EUROPEA

Una mirada a la filantropia a Europa per entendre com està canviant, quines formes adopta, cap a on s’orienta i quins reptes afronta.

• Chris Carnie, President de Factory i expert en filantropia a Pallapupas

10h00 CANALS DE LA RESPONSABILITAT SOCIAL

Com conviuen, en aquest ecosistema, les fundacions, els emprenedors i inversors socials i la resta d’actors que, en major o menor mesura se senten moguts per la responsabilitat social? Quines preocupacions i límits es troben? Quines oportunitats i ambicions afronten?

• Sergi Ferrer-Salat, President de la Fundació de Música Ferrer-Salat i membre del Consell de Mecenatge de la Fundació Catalunya Cultura
  • Alexandra Mitjans, Co-Directora d’Ashoka España i Global Partnerships
  • Lisa Hehenberger, experta en filantropia empresarial i inversió d’impacte social. Directora de l’Institut d’Emprenedoria i Professora del Dpt. de Direcció General i Estratègia a Esade
  • Daniel Oliver, Director de Capital Cell i Vocal de l’Asociación Española de Crowdfunding (SCF)

11h00  DESPLEGANT EL POTENCIAL DE LA FILANTROPIA La importància de construir un ecosistema sòlid de suport a la filantropia és un esforç col·lectiu que resulta essencial pel desenvolupament de la filantropia a nivell local i global.

• Rosa Gallego, Membre de la Junta Directiva de WINGS (Worldwide Initiatives for Grantmaker Support) i Directora de Relacions Internacionals a l’asociación Española de Fundaciones

11h25 Tancament