La Fundació reivindica que el Congrés aprovi la reforma de la Llei de Mecenatge el més aviat possible

09/11/2022

Xavier Gramona, vicepresident de Fundació Catalunya Cultura i del celler Gramona a la Jornada “La reforma de la Ley de Mecenazgo, a debate” el 17 d’octubre de 2022 al Congrés dels Diputats.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Juntament amb altres entitats de tot l’Estat espanyol, des de la Fundació Catalunya Cultura reivindiquem que els partits polítics arribin a un acord sobre la reforma de la Llei del Mecenatge que el Congrés dels Diputats ja ha començat a debatre formalment. Demanem celeritat per culminar la reforma i expressem la nostra preocupació per l’escàs marge temporal que hi ha per tirar-la endavant abans d’esgotar l’actual legislatura.

La ponència que ha d’informar la proposició de llei que es tramita es va reunir la setmana passada després de l’anunci de convocatòria per part del president de la Comissió d’Hisenda i Funció Pública del Congrés, Eloy Suárez Lamata, en finalitzar la Jornada sobre la reforma d’aquesta llei que va tenir lloc a la Cambra Baixa el passat 17 d’octubre. En aquest acte, que va liderar l’Associació Española de Fundaciones (AEF) i en el qual hi vam participar amb altres entitats, hi va intervenir el vicepresident de la nostra Fundació, Xavier Gramona.

Actualment, al Parlament hi ha una proposta de reforma liderada pel PDeCAT que va comptar amb el suport de la majoria dels grups parlamentaris en la seva admissió a tràmit.

La directora de la Fundació Catalunya Cultura, Maite Esteve, remarca que la  Llei 49/2002 ha quedat obsoleta i que el nou marc legal i fiscal de mecenatge ha d’afavorir el compromís ciutadà i empresarial amb la cultura a través de la filantropia i el mecenatge, i subratlla: “A més d’una reforma que contempli el nou  entorn socioeconòmic en el qual estem, i que ha canviat en els darrers vint anys, cal una llei que incentivi les polítiques de mecenatge”.

Un total de 182 entitats de l’àmbit social, cultural i de la recerca integren la Plataforma pel Mecenatge que la Fundació Catalunya Cultura lidera i que té la finalitat d’aconseguir la reforma de l’esmentada Llei.