La Fundació Catalunya Cultura dona el tret de sortida al Programa IMPULSA CULTURA

24/05/2019

Vint-i-sis projectes culturals rebran l’acompanyament de la Fundació Catalunya Cultura per facilitar el seu accés al finançament privat i aconseguir la seva sostenibilitat.

La Fundació Catalunya Cultura, que s’encarrega de crear sinergies entre el sector empresarial i iniciatives culturals, ha resolt la convocatòria 2019 del Programa IMPULSA CULTURA (PIC), que ha seleccionat 26 projectes que destaquen per la seva “singularitat, innovació i capacitat de transformació social i impacte en el territori”.

Els projectes seleccionats són: Teatre del Raval, “La nit més In” de la Fundación Group SIFU, La Xarxa Gironina de Cafè Teatre (arts escèniques). Art Foto BCN, Festival Internacional de Foto in Cadaqués, “Encara hi ha algú al bosc”, (Fotografia). Choreoscope, FICAB – Festival internacional de cinemes africans de BCN, FILMCLUB (audiovisual), Escola de Circ Rogelio Rivel, Sant Andreu Jazz Band, Silencis al Territori, (educació artística). Birge 48, Lapsus, Festival Paupaterres, (música). Lectures en Ruta, Col·lecció Tenov, Festival Minipop, Segell Literari, (Literatura). Can Batlló Històric, Donant vida als pianos històrics de Catalunya, “La hora de las Meninas”, Catalonia Sacra, (patrimoni). Festival de Cine i Drets Humans, Cicle Gaudí, Galacticat, (cinema).

“Els 26 són projectes d’altíssima qualitat i gran capacitat de projecció, i en la majoria de casos ja compten amb el reconeixement del públic i del sector a través de premis, guardons i audiències”, ha dit avui la directora de la fundació, Maite Esteve.
“Es tracta de projectes culturals estratègics que ara necessiten fer un pas endavant per aconseguir la complicitat del món empresarial i poder accedir a recursos”, ha afegit Esteve.

Per aconseguir aquest objectiu els projectes comptaran amb l’acompanyament de la fundació al llarg de gairebé un any.
El PIC accelera projectes culturals amb la finalitat d’enriquir-los i acostar-los al sector empresarial. És un pla de formació i acompanyament gratuït que la Fundació Catalunya Cultura ofereix anualment a projectes culturals d’arreu del territori. En la seva nova edició, la Fundació Catalunya Cultura ha volgut ampliar el seu radi d’acció a les quatre capitals de les províncies catalanes, donant més oportunitat i visibilitat a projectes culturals fora de l’àmbit barceloní.

El PIC proporciona eines i capacita els projectes culturals amb continguts de valor a través d’un professorat heterogeni amb trajectòries professionals destacades i el Know-how de la gestió cultural i del sector empresarial. El programa incideix també en la necessitat d’atraure l’interès de les empreses, facilitant així l’accés del sector cultural al finançament privat.
L’objectiu del PIC és treballar amb les persones participants aquells aspectes clau per ajudar-les a impulsar el seu projecte, desenvolupant de manera integral la seva estratègia per esdevenir més sostenibles.

La segona fase de l’acompanyament, exclusiva per als 10 projectes que hagin obtingut la millor valoració per part de l’equip del comitè de valoració’, estarà orientada a la formació específica en la capacitació per presentar el projecte davant del món empresarial. El moment més visible de tot aquest procés tindrà lloc en el marc de “IMPULSA”, esdeveniment que aquest any celebrarà la quarta edició, i que consisteix en la presentació pública d’aquests 10 projectes davant d’un auditori d’empreses i persones físiques sensibilitzades amb el mecenatge cultural.