“Manifiesto por la Filantropía. El mecenazgo no puede esperar más” #MecenazgoAquíAhora

27/09/2022

El pròxim 17 d’octubre, juntament amb altres entitats, participarem a la  jornada “La reforma de la Ley de Mecenazgo, a debate” que se celebrarà al Congrés dels Diputats

La Fundació Catalunya Cultura juntament amb la l’Asociación Española de Fundaciones i altres entitats de l’Estat s’han unit entorn el “Manifiesto por la Filantropía. El Mecenazgo no puede esperar más”, un document que urgeix al Govern espanyol a fer realitat la reforma de la Llei de Mecenatge. Actualment, la tramitació parlamentària d’aquesta normativa es troba paralitzada, tot i tenir el suport de la majoria dels grups de la Cambra.

El dilluns, 17 d’octubre, conjuntament amb altres organitzacions no lucratives, ciutadans i representants dels grups parlamentaris, participarem en una jornada al Congrés dels Diputats amb l’objectiu de donar a conèixer les diferents maneres en què s’exerceix la filantropia i la solidaritat a la societat espanyola. Amb aquest acte volem donar visibilitat a l’aportació que realitzen els donants i les entitats sense afany de lucre a les diferents causes d’interès general.

Convé destacar que l’assoliment d’un nou marc legal i fiscal de mecenatge tant a Catalunya com a l’estat espanyol, que afavoreixi el compromís ciutadà i empresarial amb la cultura a través de la filantropia i el mecenatge, és una de les línies d’actuació principals de la Fundació des de la seva creació. Actualment, 180 entitats integren la Plataforma pel Mecenatge que liderem i que té la finalitat d’aconseguir la reforma de l’esmentada Llei.