Cas d’èxit de mecenatge cultural: Homesession i Fundació Güell

29/05/2018

Després d’acollir-se a la Llotja de Projectes de la f ( ) i presentar-se a la segona edició d’IMPULSA, l’espai d’art per compartir, investigar i comunicar Homsession, ha aconseguit el suport de la Fundació Güell. Hem parlat amb els protagonistes d’aquesta aliança per a saber-ne les claus d’èxit.

Eusebio Güell, president de la Fundació Güell

Per què creus que és important apostar per la cultura?

La cultura és una eina fonamental per desenvolupar una societat disposada a avançar cap al futur gràcies a la tolerància de fer conviure amb respecte experiències i projectes del passat amb conceptes del futur sense por a experimentar. Dona una sensibilitat que enriqueix als membres de la societat, n’és una part constituent que s’ha d’activar des d’angles públics i privats.

Què ha motivat de Homesession a la Fundació Güell per acabar-li donant suport?

Per la Fundació Güell, que és una entitat amb 60 anys d’història recolzant joves artistes, el projecte Homesession és una aposta i un cert canvi amb el que estem treballant amb molta il·lusió. Considerem que ens ajudarà a immergir-nos en la realitat de les necessitats i interessos actuals dels artistes joves així com al món de l’art.

Un consell per a projectes culturals a la recerca de finançament privat?

Difícil donar un consell, el que sí podem constatar és que cada vegada és més necessari una major professionalització en totes les àrees, pel que no és suficient formar-se per ser un bon artista pintor, escultor, músic, etc. S’ha de tenir la part artista però també la part de comunicació amb un missatge diferenciador, la part comercial d’obrir-se a nous mercats i creure en un mateix per treballar molt i convençut.

Creieu que el pas del projecte per La Llotja de Projectes de la Fundació Catalunya Cultura ha influït d’alguna manera a l’hora de fixar-vos en ell?

És una bona manera d’arribar a projectes de nivell, que estan filtrats i que donen una garantia de contingut i consistència. Després a partir d’aquí cadascú ha de dirigir-se cap als que més encaixen dintre de la seva estratègia.

Finalment, per què, a banda de donar suport a un projecte concret, la Fundació Güell ha decidit sumar-se al Consell de Mecenatge de la Fundació Catalunya Cultura?

Creiem que és una bona base per estar al corrent de les tendències que d’alguna manera s’estan treballant en l’actualitat amb pluralitat i objectivitat dintre de la cultura. També pensem que estem en un món més global en què hi ha molts canals de comunicació on s’intercanvien experiències i la cultura i les fundacions culturals no es poden quedar fora. Per últim és una eina amb la qual es pot tenir una representació davant institucions i millorar i professionalitzar serveis comuns.

Danilo Pioli, coordinador de Homesession

Què us ha suposat rebre el suport de la Fundació Güell?

Un impuls per a potenciar les nostres activitats i l’impacte que tenen, gràcies a la possibilitat d’ajuntar esforços i recursos amb una entitat de prestigi amb l’objectiu comú de donar suport a artistes visuals locals.

Un consell per a projectes culturals a la recerca de mecenatge?

Sobretot, molta paciència.

Com ha influït el pas per la Fundació Catalunya Cultura per aconseguir aquest finançament?

Participar a La Llotja i a IMPULSA ens ha possibilitat repensar la nostra manera de presentar-nos als possibles patrocinadors privats i a més la possibilitat d’entrar en contacte amb diferents empreses i fundacions.

Per totes aquelles empreses que s’estan plantejant donar suport a projectes culturals com el vostre, quins beneficis creieu que els aporta col·laborar amb la cultura?

La cultura, definida per la Unesco, permet a l’ésser humà la capacitat de reflexió sobre si mateix: a través d’ella, l’home destria valors i busca noves significacions. Donar suport a la cultura en totes les seves formes permet a les empreses complir amb el seu compromís amb la societat, obtenir una millor reputació i imatge corporativa i en alguns casos beneficis fiscals.