Cas d’èxit de mecenatge cultural: Flic Festival i HP

24/01/2018

Després d'acollir-se a la Llotja de Projectes de la f  (  ) i presentar-se a la segona edició d'IMPULSA, FLIC, el Festival de literatures i arts infantil i juvenil, ha aconseguit el suport d'HP. Hem parlat amb els protagonistes d'aquesta aliança per a saber-ne les claus d'èxit.

Emili Serra, Comunicació i Relacions Públiques d'HP

Què us ha portat a donar suport al projecte FLIC?

El compromís d'HP Barcelona amb les iniciatives culturals i socials locals que sorgeixen a Catalunya. El FLIC és un festival que recull una sèrie de valors entre els infants dels que HP vol ser partícep.

Un consell per a projectes culturals a la recerca de finançament privat?  Trobar la persona adequada a qui adreçar aquest tipus de peticions. El contacte d'RSC (Responsabilitat Social Corporativa) no sempre és el mateix que el de Màrqueting. S'ha de saber amb qui parlar per avançar les gestions.

Creieu que el pas del projecte per La Llotja de Projectes de la Fundació Catalunya Cultura ha influït d'alguna manera a l'hora de fixar-vos en ell? Per què?

Sí. d'altra banda, difícilment hauríem conegut la iniciativa.

Magalí Homs, directora de FLIC Festival

Què us ha suposat rebre el suport de HP?

Moltes coses, per una banda una bona mirada al dossier de patrocini pensant molt com mostrar-nos i com ensenyar el què fem perquè les empreses ho posin en valor respecte als seus propis objectius. Conèixer un equip de persones amb una gran sensibilitat cultural i social que ens han dedicat un temps molt valuós que ens ha permès escoltar el punt de vista de l'empresa respecte al patrocini i al mateix temps ser escoltats establint un diàleg molt enriquidor.

Un consell per a projectes culturals a la recerca de finançament privat?

Molta perseverança.

Què us ha aportat el pas per la Fundació Catalunya Cultura per aconseguir aquest finançament?

La possibilitat de poder conèixer a fons el departament de patrocini d'HP i tancar un acord de patrocini amb espècies que ens ha ajudat molt a nivell de pressupost i per altra banda donar-nos a conèixer a les empreses que aposten per el patrocini cultural a Catalunya.