Tornar a actualitat Entrevistes

Ana Vallés: “Les empreses que contribueixen al desenvolupament cultural d’un territori generen oportunitats i recursos”

30/11/2021

Ana Vallés forma part del jurat del Premi Empresa Cultura i del Consell de Mecenatge de la Fundació. Presidenta del grup d’empreses Sorigué des de l’any 2013, així com de la Fundació Sorigué des de 2006, és Llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de València i posseeix una important experiència en el mercat de l’art contemporani. Com a presidenta de Sorigué, ha ideat i liderat el primer procés transformador integral del Grup. Un Pla estratègic basat en l’aposta per la innovació, l’impuls del talent i el coneixement. El seu projecte insígnia és PLANTA, un espai dissenyat per a incentivar la creativitat artística, arquitectònica i empresarial, i que ha acollit exposicions i instal·lacions de noms com Juan Muñoz, Anselm Kiefer, William Kentridge, Bill Viola, Antonio López i Chiharu Shiota.

Què destacaria del Premi Empresa Cultura?

És un guardó molt important perquè em sembla molt necessari posar en valor i donar visibilitat a aquelles empreses compromeses amb el retorn social a través de la cultura en un moment tan incert i canviant. És un reconeixement molt necessari per seguir treballant en noves vies de col·laboració i de relació entre el sector privat i l’ecosistema cultural del nostre territori.

Per què creu que és important promoure que les empreses fomentin la cultura (dins de la mateixa empresa i fora) i la vinculin al territori?

Crec fermament que els vincles i sinergies entre el món de l’empresa i el món de la cultura són necessàries i molt enriquidores per ambdues parts, i de les que sorgeixen noves idees, solucions i respostes als reptes que afrontem com a societat. Les empreses han de tenir cada cop més capacitat d’adaptació, d’innovació, ser més versàtils i sostenibles i és fonamental que es generin aliances amb la cultura com a font de creativitat, de transformació, i a més que aporta enriquiment intel·lectual i social. Les empreses que contribueixen al desenvolupament cultural d’un territori generen oportunitats i recursos, promouen el talent i aporten visió de futur, i cal incentivar aquest compromís.

El dinamisme que pot generar l’aliança de la cultura i l’empresa ha d’ajudar al sector cultural a ser més fort i sostenible. Quines altres accions creu que contribueixen a tenir una societat més culta i cohesionada?

Cal un esforç conjunt i la implicació de tots els agents socials. Sense dubte l’educació juga un paper molt important, i aquesta també ha d’adaptar-se a les noves realitats, ha de ser permeable a les noves tendències, col·laborant amb el teixit empresarial i cultural, per preparar les generacions del futur. Les aliances entre sector públic i privat són també essencials per garantir l’ecosistema del benestar, el progrés i la sostenibilitat social.