Ens aliem amb Respon.cat per promoure la implicació de les empreses en la cultura a Catalunya

22/05/2023

La directora de la Fundació Catalunya Cultura, Maite Esteve, i el coordinador de Respon.cat, Josep Maria Canyelles, han signat un conveni de col·laboració amb la finalitat de sumar esforços per promoure la cultura entre les empreses, fomentar una gestió socialment responsable en les companyies més sensibles de l’àmbit cultural que operen a Catalunya i sensibilitzar sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). L’acord estableix un marc de relació estable entre ambdues entitats i unes accions conjuntes que conflueixen en els objectius fixats.

Respon.cat és un organisme que vol implicar les empreses i les organitzacions empresarials més compromeses amb la Responsabilitat Social per tal de promoure un salt qualitatiu i quantitatiu de l’RSE a Catalunya. Així mateix, treballa per l’excel·lència social d’empreses presents a Catalunya que desenvolupen estratègies corporatives orientades a la competitivitat sostenible. Cal destacar que Respon.cat, en el marc de l’Observatori del Desenvolupament Sostenible que ha posat en marxa, ha creat una Relació d’empreses compromeses amb l’RSE a Catalunya que agrupa les organitzcions del territori que tenen una sensibilitat pels valors de la responsabilitat social.

L’entitat, constituïda com a associació empresarial l’any 2015, convoca els Premis Respon.cat, que concedeix anualment amb el suport de la Generalitat de Catalunya i del Consell de Cambres de Comerç. D’una banda, s’atorguen els guardons a la trajectòria del compromís en RSE per a pimes i empreses grans; i, de l’altra, es fan reconeixements a bones pràctiques en cinc àmbits de la responsabilitat social empresarial.