Tornar a Projectes Altres projectes

Tot Catalunya

TIPOLOGIA
Música

El 4cordes impulsa la formació de conjunts instrumentals a l'escola de primària dins de l'horari lectiu, on els nens i nenes de 3r a 6è de primària aprenen a tocar el violí i el violoncel, des d'una perspectiva de l'educació en els 4 aprenentatges de Delors. Les escoles on es desenvolupa el projecte presentat a aquesta sol·licitud, són Les Fonts (Argentona), Baró de Viver (Barcelona) i Sant Salvador (Tarragona). Comptem amb un equip de 6 músics formats i especialitzats en Desenvolupament Cultural Comunitari.

Els projecte 4cordes atenen tant a objectius socials, educatius i artístics. Així, els resultats generats per cada iniciativa responen no únicament a qüestions tècniques instrumentals sinó que tenen una repercussió estretament relacionada amb l’educació en valors, al desenvolupament d’habilitats comunicatives, socials, relacionals així com hàbits d’escolta, de respecte, de treball en equip, entre d’altres. Cal remarcar que dels projectes sorgeixen, també, noves inquietuds artístiques en els i les participants de manera que les iniciatives fan de trampolí dels nens i nenes i joves que acaben sent nous alumnes de les escoles de música.

En aquest sentit, hem d’entendre i reconèixer les pràctiques artístiques col·laboratives com un element clau que, d’una banda, ens ajuda a comprendre l’art i els seus processos i, de l’altra, genera sinèrgies que ajuden al canvi social i a la cohesió. Amb aquesta iniciativa es posa l’accent en oferir nous recursos i estratègies educatives des de l’evolució, la innovació i el treball artístic comunitari. Un projecte comú que relacioni els nens i nenes, les famílies, l’escoles, el professorat i les entitats no únicament per solidaritat sinó que també per treballar des de la col·laboració, la cohesió social i la xarxa de ciutat.

Visitar projecte