El Premi IMPULSA CULTURA 2024 ja té els 5 finalistes!

11/07/2024

El jurat del Premi IMPULSA CULTURA 2024 ha seleccionat els 5 projectes finalistes del guardó en el Demo Day del Programa IMPULSA CULTURA que ha tingut lloc a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm aquest dimecres 10 de juliol. Els 10 semifinalistes han presentat les seves propostes davant un auditori integrat principalment per responsables de Comunicació, Màrqueting, Responsabilitat Social Corporativa (RSC) i Recursos Humans d’empreses i entitats vinculades a la Fundació. Tots 10 han participat en la segona fase del Programa i han rebut mentories personalitzades, guiades per professionals amb una extensa experiència en diversos àmbits.

Els 5 projectes finalistes que optaran al Premi IMPULSA CULTURA valorat en 10.000 euros i que faran una presentació pública a La Nit de l’Empresa i la Cultura el pròxim 22 d’octubre són:

-Brava Arts

-Escola de Dansa Integrada d’Alt Rendiment

-Nova Sala Atrium

-Projecte Cantera

-Som(Riu) Fest

El jurat que ha avaluat les propostes semifinalistes l’han integrat:

-Eloi Planes, president executiu de la nostra Fundació, que ha exercit com a president del jurat

-Judit Carrera, directora del CCCB

-Jordi Cruz, xef del restaurant ABaC

-Isabel Vidal, directora del grup Focus i presidenta d’ADETCA

-Jesús Hernán, director de Legiland, projecte guanyador del Premi IMPULSA CULTURA 2023.

L’acte, que ha conduït la responsable de la Comunitat IMPULSA, Vanessa Amell, l’ha obert el president d’honor de la Fundació, Enric Crous, qui s’ha adreçat als 10 projectes semifinalistes amb aquestes paraules: “Us acompanyarem i us ajudarem en tot. La cultura és un element fonamental pel desenvolupament d’un país i vosaltres ajudeu a fer-lo més ric”.

El Demo Day ha comptat amb la participació de Juan Manuel Sevillano, managing director d’Stoneweg, Places & Experiences, que ha centrat la seva intervenció en la importància d’invertir en cultura. Sevillano ha destacat que “els projectes ben gestionats retornen la inversió. La cultura genera riquesa, tan entesa en el sentit clàssic de beneficis com en el sentit de generar qualitat de vida, societats en les quals val la pena viure”. També ha remarcat: “En un país com aquest, que és una màquina de crear talent creatiu, sovint no el sabem canalitzar. La Fundació Catalunya Cultura està sent un impulsor d’aquest talent”.

L’acte ha finalitzat amb un espai de networking en el qual han pogut participar tots els assistents.