Tornar a actualitat Noticias

La Fundació Catalunya Cultura accelerarà 10 projectes culturals

29/07/2019
  • 10 projectes han estat seleccionats per a participar en la segona fase del Programa IMPULSA Cultura que l’entitat ofereix anualment i de manera gratuïta a iniciatives culturals d’arreu del territori.
  • Durant el mes d’octubre, els 10 projectes seleccionats participaran a les Jornades de formació IMPULSA, on rebran mentories d’experts en els àmbits de l’empresa i de la cultura per dissenyar la seva estratègia de negoci per esdevenir més sostenibles

El Programa IMPULSA Cultura (PIC) dóna a conèixer els 10 projectes culturals que seguiran el procés d’acceleració d’aquest programa de formació i acompanyament gratuït que organitza la Fundació Catalunya Cultura. Els projectes seleccionats són: Bridge 48, Catalonia Sacra, Cicle Gaudí, Escola de Circ Rogelio Rivel, Festival Internacional de Fotografia IN Cadaqués, Galacticat-Mostra de Cinema Fantàstic i de Terror de Ponent, La Nit Més In, Sant Andreu Jazz Band, Silencis al Territori, i Teatre del Raval.

L’objectiu d’aquesta segona fase del PIC és treballar amb els projectes un pla d’acceleració personalitzat amb aspectes clau que els ajudaran a impulsar el seu projecte, desenvolupant de manera integral la seva estratègia per esdevenir més sostenibles. Aquests 10 projectes participaran a unes jornades de formació presencial (Jornades IMPULSA) que tindran lloc els dies 2, 3 i 4 d’octubre a Caixaforum, on rebran mentories individuals i col·lectives d’experts en diversos àmbits d’empresa i cultura en format de tallers, workshops, masterclass, espais de networking i altres.

La Fundació Catalunya Cultura ha comptat amb un Comitè d’avaluació que reuneix professionals de diversos àmbits, que són: Pepe Zapata (Club TRESC), Sonia Mulero (Fundació Banc Sabadell), Belén Latorre (Fundació Antigues Caixes Catalanes), Edgar Garcia (Director Àrea de Desenvolupament Empresarial de l’ICEC), Jordi Serés (Responsable Tècnic de Cultura de l’Institut d’Estudis Ilerdencs, Diputació de Lleida), Emili Serra (Relacions Públiques i Comunicació de HP), Xavier Servat (Gerent de la Fundació Fluidra), Sergi Bru (CEO & Founder Consultoria Relevance), Isabel Custodio (Consultora, Directora Fundació Lluís Artigues), David Camps (Responsable Innovació Social DKV Seguros), Anna Monràs (Analista financera de ICF), Anna Font (Cap d’activitats culturals Fundació Bancària La Caixa), Jaume Baró (Director Operatiu Serveis a les Empreses Barcelona Activa), Eva Blanco (Public Affaris Manager HP), Àngel Hermosilla (Gerent Àrea-Institució PIMEC), i Beth Espinalt (HQ Director Relevance Marketing). Aquest comitè ha avaluat els 26 projectes que han format part de la primera fase del Programa IMPULSA Cultura amb criteris com l’excel·lència, la gestió del projecte, la qualitat, l’impacte social, la innovació, la sostenibilitat, la projecció i l’equip.

Durant la primera fase del programa, aquests 26 projectes han participat en un pla formatiu col·lectiu dividit en onze sessions formatives en les quals han treballat temaris clau de la gestió cultural com el model de negoci i la proposta de valor, màrqueting i comunicació, el finançament privat, el lideratge i la gestió d’equips. Aquestes sessions han estat impartides per un professorat heterogeni amb distingides trajectòries professionals en el camp de la indústria cultural.

Els projectes que no han estat seleccionats per a fer aquesta segona fase d’aquest programa entren a formar part de la Comunitat IMPULSA de projectes culturals de la Fundació Catalunya Cultura. Se’ls oferirà, entre d’altres coses, poder assistir a actes formatius organitzats per la Fundació, així com trobades de networking que els permetran conèixer i enxarxar-se amb altres projectes culturals.

Maite Esteve, directora de la Fundació Catalunya Cultura, destaca que “el PIC proporciona eines i capacita aquests projectes amb continguts de valor i incideix també en la necessitat d’atraure l’interès de les empreses, facilitant així l’accés del sector cultural al finançament privat. A més, contribueix a consolidar projectes de diversos àmbits i especialitats com les arts escèniques, la música, la literatura, les arts visuals, la cultura popular, la dansa o l’arquitectura.”

En aquesta edició, la Fundació Catalunya Cultura ha volgut eixamplar la geolocalització del PIC presentant-lo a les quatre capitals de les províncies catalanes per donar més oportunitat i visibilitat a projectes culturals del territori. L’organització es mostra molt optimista de cara l’any que ve, ja que l’interès que han rebut aquest primer any durant les presentacions del PIC han estat molt positives i han comptat amb més de 80 projectes de totes les demarcacions.