Èxit de La Nit de l’Empresa i la Cultura, amb més de 500 persones acompanyant-nos en la celebració del nostre 10è aniversari

24/10/2024

Brava Arts guanya el Premi IMPULSA CULTURA i SEAT S.A. i RCR Arquitectes, el Premi EMPRESA CULTURA 2024

Més de 500 persones han assistit aquest dimarts al Teatre Lliure de Montjuïc a La Nit de l’Empresa i la Cultura 2024, l’acte de lliurament del Premi IMPULSA CULTURA i EMPRESA CULTURA d’enguany, i que ha commemorat els 10 anys de la Fundació

La cerimònia, que ha presentat l’actor Bruno Oro, ha comptat amb l’assistència del president del Parlament de Catalunya, el M. Hble. Sr. Josep Rull, de la consellera de Cultura, Hble. Sra. Sònia Hernández Almodóvar, i del conseller d’Empresa i Treball, Hble. Sr. Miquel Sàmper, entre altres autoritats.

Aquests han estat els guanyadors:

Brava Arts, Premi IMPULSA CULTURA 2024

El Premi IMPULSA CULTURA 2024, amb una dotació econòmica de 15.000 euros, ha recaigut en el projecte Brava Arts.

En concret, els membres del jurat han decidit premiar aquesta iniciativa per la força de l’impacte positiu que genera en el seu territori i la seva comunitat d’artistes i creatius, oferint espais de coworking i serveis integrals que fomenten l’impuls de nous formats artístics. Per ser un Hub de creació de referència a la Costa Brava, que promou el talent local i el connecta amb un públic global a través de la recuperació d’una antiga fàbrica de ceràmica de la Bisbal, fomentant així la descentralització cultural.

El jurat també ha decidit atorgar una menció especial a l’Escola Integrada de Dansa d’Alt Rendiment

SEAT S.A., Premi EMPRESA CULTURA en la categoria gran empresa

Menció especial per a Metalquimia

La companyia que ha obtingut el guardó en la categoria gran empresa ha estat SEAT S.A. per impulsar des del món de l’automoció que la cultura és a tot arreu i accessible per a tothom. El jurat ha valorat la seva aposta per la democratització cultural, destacant l’obertura de CASA SEAT com a espai d’àgora per a la ciutat de Barcelona i el suport a diverses iniciatives musicals i culturals. Amb aquest premi, reconeixem la visió ambiciosa de l’empresa i el seu compromís per apropar la cultura a tothom.

El Jurat del Premi, en la categoria gran empresa, ha volgut reconèixer i fer una menció especial a Metalquimia per tenir un projecte cultural fascinant, ambiciós i impactant, i perquè el seu compromís amb la cultura transcendeix el suport i converteix a la marca en creadora de cultura. Menció especial pel seu rol revolucionari al patrocini i mecenatge cultural.

RCR Arquitectes, Premi EMPRESA CULTURA en la categoria petita empresa

El Premi EMPRESA CULTURA a la petita empresa ha recaigut en RCR Arquitectes per fomentar la simbiosi entre arquitectura i cultura, un principi que l’empresa ha defensat des del seu naixement. La cultura és a l’ànima de RCR, i la seva activitat de mecenatge i difusió apropa l’art, la cultura i el territori de manera transformadora.

A l’acte també s’han entregat els Premis a la Cultura que concedeixen entitats col·laboradores de la Fundació amb l’objectiu d’impulsar el sector cultural a Catalunya.

Premi The New Barcelona Post per a Incite – Institut de Ciència i Teatre

La iniciativa mereixedora d’aquest guardó és Incite-Institut de Ciència i Teatre, un dels 10 projectes semifinalistes del Premi IMPULSA CULTURA 2024.
El Premi de The New Barcelona Post, valorat en 10.000 euros, consisteix en el disseny d’una estratègia comunicativa de difusió del projecte. Algunes accions que es duran a terme seran la publicació de reportatges sobre la proposta cultural, articles d’opinió o entrevistes als seus responsables.

Premi Barcelona Global per a Fun Dan Mondays

El projecte premiat per Barcelona Global és Fun Dan Mondays, que tindrà l’oportunitat de participar en l’Hola Barcelona 25, l’acte més important de l’any que celebra Barcelona Global.
El guardó permetrà apropar i mostrar aquesta proposta de proximitat i cultural a la comunitat internacional que ha decidit viure i treballar a Barcelona i que l’entitat reuneix en un acte únic i multitudinari de gran èxit.

Moltes gràcies a totes les persones i entitats que heu fet possible aquest esdeveniment pel vostre suport i el vostre compromís, i a tots els representants institucionals que ens hi vau acompanyar.