Signem un acord de col·laboració amb l’Associació de Professionals de la Gestió Cultural de Catalunya (APGCC)

05/09/2024

La Fundació Catalunya Cultura i l’Associació de Professionals de la Gestió Cultural a Catalunya (APGCC) han signat un conveni de col·laboració amb l’objectiu de treballar de manera conjunta en projectes de promoció de la cultura. L’acte de formalització de l’acord ha tingut lloc a la nostra Fundació i ha anat a càrrec de la presidenta de l’APGCC, Rosa Maria Muga, i de la nostra directora, Maite Esteve.

El conveni, que té una vigència inicial d’un any, recull iniciatives i programes específics de col·laboració per promocionar i impulsar el talent cultural i creatiu de Catalunya.

L’APGCC està integrada per més de 700 professionals procedents de diversos àmbits, com ara les arts escèniques, arts visuals, patrimoni, docència, administracions i serveis públics. Es va fundar el 1993 amb l’objectiu d’esdevenir el punt de trobada i la plataforma de representació i reflexió dels professionals de la gestió cultural de Catalunya. Des de llavors, s’ha consolidat com una organització de referència en el sector cultural i com altaveu dels professionals de la gestió cultural del territori.

Entre els seus principals objectius, en destaquen millorar la qualitat en l’exercici de la professió, dinamitzar el mercat laboral dels gestors i gestores culturals i aconseguir la màxima representativitat de la professió ampliant la quantitat i la pluralitat dels socis i sòcies.

Aquest ha estat el sisè conveni de col·laboració que la Fundació Catalunya Cultura ha formalitzat enguany amb altres entitats compromeses amb la cultura. En total, la Fundació ha establert 39 aliances al llarg dels deu anys de trajectòria.